#üzleti intelligencia

Most minden a növekedés ellen dolgozik, mégis lehet ez a jó irány – ha kellő odafigyeléssel dolgozunk rajta
 

Most minden a növekedés ellen dolgozik, mégis lehet ez a jó irány – ha kellő odafigyeléssel dolgozunk rajta

Az idei év első negyedévében az USA és az EU gazdasági növekedési előrejelzéseit is lefelé módosították. Nem hangzik észszerűen, hogy ebben az időszakban növekedésre gondolva alakítsák át cégeiket a vezetők, de a kutatások mást állítanak. A Boston Consulting Group (BCG) szakértői az elmúlt két évtizedből 1700 vállalati transzformációs projektet vizsgáltak meg, és az eredmény szerint a siker valójában nagyobb az alacsony növekedési időszakok idején, mint más években.

Fehér Margit Fehér Margit

A helyzet, amikor ráérünk arra még
 

A helyzet, amikor ráérünk arra még

A „várjuk ki” célja jó esetben nem a Petőfi Sándor által megénekelt patópáli halogatás, hanem a felkészülés. A mai bizonytalan világban a vezetőknek tudniuk kell, mikor és hogyan érdemes várni.

Fehér Margit Fehér Margit



A chips ideje lejár
 

A chips ideje lejár

Egy bizonyos fogyasztói réteg komolyan kezdi gondolni, amit régóta hallunk minden hozzáértő szakembertől: ha rosszul eszünk, rosszul élünk. A Boston Consulting Group friss elemzése azt vizsgálja, hogyan alkalmazkodik az élelmiszeripar a fiatalabb, egészségtudatosabb generáció választásaihoz. Az e heti Üzleti intelligencia hírlevélben a téma szakértőjeként Lakatos-Török György, a BCG szenior projekt-vezetője ír a kutatási eredményekről.


Sikerhez vezető tulajdonság, amit csak ritkán teljesítenek a cégek
 

Sikerhez vezető tulajdonság, amit csak ritkán teljesítenek a cégek

A Lego, a Netflix és a Narayana Health mesteri szinten sajátították el azt a képességet, hogy egyszerre tudjanak innoválni és optimalizálni, miközben a digitális megoldásokat is beépítették a stratégiájukba, kultúrájukba és működésükbe. Ezt a szervezeti készség a multidextrikusság.

Fehér Margit Fehér Margit


Az idősödő társadalom hatásait egy iparág sem kerülheti el
 

Az idősödő társadalom hatásait egy iparág sem kerülheti el

Prémium hírlevelek // Üzleti intelligencia. A Boston Consulting Group szakértői szerint a következő évtizedek nyertesei azok a vállalatok lesznek, amelyek a hosszú életúttal – vagyis a hosszan tartó egészséges életutat segítő legfontosabb életpillanatokkal – terveznek.

Fehér Margit Fehér Margit

Hiába zajlik évtizedek óta, az analóg-digitális váltás csak most mutatja igazán az erejét
 

Hiába zajlik évtizedek óta, az analóg-digitális váltás csak most mutatja igazán az erejét

Mára az olyan robosztus területek vezetőinek, mint amilyen az autógyártás vagy az olaj- és gázipar, bizonytalan környezetben kell navigálniuk – míg mások ezt már korábban sem spórolhatták meg. A kísérletezők az elmúlt húsz-harminc év gyorsan változó környezetében kolosszálisat bukhattak vagy őrülten meg is gazdagodhattak. A Boston Consulting Group (BCG) szakértői most a „két szív” elméletével elemzik az analóg-digitális átmenetet. Mit csinált jól és rosszul a Tesla, az Apple, a Microsoft vagy az Amazon? Mire érdemes figyelnie a vezetőknek 2025-ben?

Fehér Margit Fehér Margit

A digitális állampolgársággal akár el is jöhetne a bürokratikus rémálmok vége
 

A digitális állampolgársággal akár el is jöhetne a bürokratikus rémálmok vége

Ahogy Magyarországon, úgy sok más országban is közeleg a digitális állampolgárság – elméletben egy olyan új világ, ahol a jogosítvány megújítása, a munkanélküli ellátás igénylése vagy egy építési engedély megszerzése olyan egyszerű, mint egy pizza rendelése. Gyors, hatékony, zökkenő- és papírmentes. Jó esetben. Hogy mindennek mik a legfontosabb feltételei, azzal a Boston Consulting Group (BCG) szakértői nemrég az Imagine This című podcastjükben foglalkoztak. Az eheti Üzleti intelligenciában összefoglaltuk nektek a lényeget.

Fehér Margit Fehér Margit

A halogatás korán túl nem csak hurrikánok várnak
 

A halogatás korán túl nem csak hurrikánok várnak

Hiába a sok kiabálás, a világ, mint egyetlen jól megtermett Pató Pál, még mindig mintha tagadna. Jó ideje sokan és sokféleképpen igyekeznek eljuttatni a döntéshozókhoz: ha nem foglalkoznak a klímaválsággal, az attól még megtalál mindenkit. Ahogy a friss észak-amerikai extrém példák is mutatják, már rég meg is talált. A Boston Consulting Group (BCG) eheti hírlevelében nem csak adatokat mutat be, de a megoldási lehetőségeket is végigveszi.

Fehér Margit Fehér Margit

Érdekel, mitől lett sikeres az Adidas vagy az Apple?
 

Érdekel, mitől lett sikeres az Adidas vagy az Apple?

Klasszikus céges példa: egy ismétlődő probléma megoldása a cégnél kizárólag Béla bácsi asztala – de ő már két éve nyugdíjba ment, vagy még rosszabb esetben a konkurenciánál dolgozik. Hogy ez ne legyen így, a vállalatokon belül felhalmozott tudás átadása, az új és régi kollégák közötti megosztása kiemelten fontos feladat.A Boston Consulting Group (BCG) think tankje, a Bruce Henderson Institute szakértői a Harvard Business Review-ban megjelent cikkükben a fejlődő forgatókönyvek alkalmazására hívják fel a vállalatok figyelmét. De mik ezek, és hogyan érdemes őket használni? 


Nélkülük sehol nem lennének a vállalatok, mégsem fordítanak rájuk elég figyelmet a vezetők
 

Nélkülük sehol nem lennének a vállalatok, mégsem fordítanak rájuk elég figyelmet a vezetők

Az Üzleti Intelligencia előző része arra a nem meglepő megállapításra jutott, hogy egy vállalat sikeresebb lehet – és kevesebb HR-kihívással kell megküzdenie –, ha figyel a munkavállalói elégedettségére. A hírlevél végigvette, hogy a felmérések alapján milyen lépéseket érdemes tenni a boldogabb munkakörülmények felé, elsősorban az irodai dolgozókra gondolva. A munkavállalók 70-80 százaléka azonban nem asztalnál ül, miközben az ő megbecsülésük is pontosan ugyanolyan fontos, mint a képernyők előtt ülő társaiké. A Boston Consulting Group (BCG) e heti hírlevelében azokra a munkavállalókra hívja fel a figyelmet, akik kulcsszerepet játszanak az egészségügy, az energiaipar, a gyártás, a kiskereskedelem vagy a logisztika területén: az asztal nélküli, nem irodai dolgozókra.


Milyen lenne, ha a boldogság kék madarát a főnökeinkkel együtt keresnénk?
 

Milyen lenne, ha a boldogság kék madarát a főnökeinkkel együtt keresnénk?

Közhelyes igazság, és sok belátás sem kell hozzá, hogy tudjuk: a boldog munkavállaló jó és stabil munkavállaló. Az elmúlt évek krízisekkel megpakolt éveiben inkább a kiégés, a csendes felmondás (quiet quitting) és a távmunka fogalmai alakították a munkavégzéssel kapcsolatos híreket, és úgy tűnik, a világ egy darabig még biztosan nem lesz sokkal jobb hely. Ha pedig a válságokat már megszoktuk, lehet, hogy itt az ideje egy régi kérdés elővételének: hogyan lehet a munkavégzés örömteli? A Boston Consulting Group (BCG) e heti hírlevelében összegzi, mire jutott a munkahelyi boldogságkeresést vizsgáló elemzéseiben.


Már a vállalatok is a figyelmedet akarják, és ez be is jön nekik
 

Már a vállalatok is a figyelmedet akarják, és ez be is jön nekik

Nem kell minden vállalkozásnak felvásárolnia egy médiacéget, vagyis már csak ezért sem kell mindenkinek Elon Musknak lennie. A Boston Consulting Group elemzése szerint viszont a vállalkozásoknak kifejezetten érdemes médiacégként is viselkedniük. Az eheti Üzleti intelligenciában a BCG szakemberei elmagyarázzák miért, és azt is, hogy hogyan érdemes ennek nekivágni.


A szintetikus biológia már a valóság része, és hasznosítani is tudjuk
 

A szintetikus biológia már a valóság része, és hasznosítani is tudjuk

A nagy találmányokat általában a szükség hívja életre. Sokszor még a futurisztikusnak tűnő technológiák megvalósításának ütemét is a világválságok pörgetik fel. A klímaváltozás, az összeomló ellátási rendszerek, a pandémia és a többi globális kihívás mozgósítja a befektetőket, a vállalatokat, a kutatókat, a kormányokat – és a fejlesztések komoly gazdasági következményekkel járhatnak.


A párizsi érmek nyomában
 

A párizsi érmek nyomában

Bő egy héttel az olimpiai záróünnepség után érdemes a szemünket még Párizsra vetni, hiszen csodálatos heteket, hatalmas sikereket, néha csalódásokat, de mindenképpen feledhetetlen időszakot élhettünk át. Bár a Covid sajnálatosan Párizsban is felütötte a fejét, maga az olimpiai visszatért a normalitáshoz, sőt azzal, hogy a szervezők minden eddiginél közelebb vitték az eseményeket és a versenyzőket, a hősöket a mindennapokhoz, talán még túl is szárnyalta a korábbiakat.



Nem kell a luxi, mindent visz a valódi élet – friss Gen Z trendeket vizsgált a BCG
 

Nem kell a luxi, mindent visz a valódi élet – friss Gen Z trendeket vizsgált a BCG

A nyár legszebb pillanatai közé tartoztak azok a médiatartalmak, amikben harmincnál idősebb riporterek próbálták megfejteni többi nem Z generációs embertársuk számára, hogy mi is az a brat. Ez a hírlevél ugyan nem vállalkozik erre, de a Gen Z-gondolkodásmóddal foglalkozik: a ’90-es és a 2010-es évek közepe között született, sokat elemzett generáció tagjai a jelen és a jövő meghatározó fogyasztói. A Boston Consulting Group (BCG) friss kutatásában arra kereste a választ, hogy miben különböznek vásárlási szokásaikban a többitől, mit részesítenek előnyben, hogyan hoznak vásárlási döntéseket – és hogy mi is következik mindebből?